Wycieczka do Łodzi

26 stycznia br., w ostatni dzień zajęć dydaktycznych tuż przed mającymi się rozpocząć feriami zimowymi, uczniowie klasy drugiej, trzeciej i czwartej Technikum Informatycznego oraz Technikum Żywienia i Usług Gastronomicznych, pod opieką wychowawców: p. Żanety Wojciechowskiej, p. Edyty Kunce i p. Anny Pieczykolan, pojechali do Łodzi.

Pierwszym przystankiem na mapie naszej wycieczki była Kręgielnia „Grakula”, znajdująca się na rynku Centrum Handlowego Manufaktura, w której nasza młodzież zaznała świetnej zabawy. Zrelaksowani pojechaliśmy do Muzeum Kinematografii na jakże interesujące warsztaty „Filmowe efekty specjalne”. Podczas godzinnej lekcji, ilustrowanej zdjęciami oraz fragmentami znanych filmów, zapoznaliśmy się z wiedzą na temat sposobu powstawania tytułowych efektów, ich zastosowania a także stosowania najpopularniejszych technik tworzenia zdjęć trikowych. W zakończeniu prelekcji, która cieszyła się dużym zainteresowaniem i aktywnością z naszej strony, prześledziliśmy również rozwój efektów specjalnych w kinie na przestrzeni lat.

Trzecim i zarazem ostatnim przystankiem na mapie naszej wycieczki było Orientarium, w którym wraz z przewodnikiem wyruszyliśmy w bardzo ciekawą podróż. Podczas półtoragodzinnego spaceru zwiedziliśmy wybiegi i woliery zamieszkane przez egzotyczne zwierzęta coraz częściej należące już niestety do ginących gatunków. Słuchając interesujących informacji i ciekawostek, cieszyliśmy oczy różnorodnością fauny i flory z trzech perspektyw: podwodnej, lądowej oraz z góry; poznaliśmy również przyczyny wymierania gatunków w środowisku naturalnym. Na zakończenie wizyty w Orientarium wybraliśmy się na smaczny poczęstunek.

Wszyscy wrócili do szkoły w wyśmienitych humorach, co ważniejsze bogatsi o nowe doświadczenia. Wycieczka była bardzo udana i z pewnością na długo zapadnie w naszej pamięci, gdyż będzie kreowała piękne wspomnienia.