Wakacje za 6 miesięce
Dzisiaj jest 13.12.2024, imieniny Łucji i Otylii

Innowacje

 

"Dziedzictwo  kulturowe  regionu gminy Stryków i gminy Głowno"

 

 Krótki opis nowatorskich rozwiązań organizacyjnych oraz metodycznych:

 Uczniowie zainteresowani regionem zbierają informacje od mieszkańców okolic Strykowa  i Głowna, robią notatki i fotografie.  Podczas pracy w grupach segregują materiały. Na podstawie znajomości terenu sporządzają projekt trasy rowerowej. Wykonują album przedstawiający zabytki architektury (sakralnej i świeckiej) oraz ciekawe miejsca okolic Strykowa i Głowna z uwzględnieniem legend, podań i przekazów mieszkańców

 

Czas trwania: 1 września 2013  - 30 września 2015

Cel główny: poznanie dziedzictwa kulturowego regionu

Cele szczegółowe - Uczeń:

 

- rozwija zainteresowanie okolicą i kulturą regionu

- gromadzi źródłowe materiały dotyczące zabytków ( sakralnych i świeckich), ciekawych miejsc, legend i przekazów

- doskonali umiejętności pracy w zespole

- stosuje w praktyce umiejętności posługiwania się programami graficznymi, edytorem tekstu i programami do obsługi multimediów -projektuje ścieżkę rowerową

 

Spodziewane efekty:

- dostrzeżenie  walorów antropogenicznych i przyrodniczych własnego regionu

- poznanie zabytków i zapomnianych miejsc okolic Strykowa i Głowna

- zbiór informacji i fotografii z regionu

- opracowanie tras wycieczki rowerowej (folder)

- wykonanie albumu przedstawiającego zabytki architektury (sakralnej i świeckiej) oraz ciekawe miejsca okolic Strykowa i Głowna z uwzględnieniem legend, podań i przekazów mieszkańców

 

 Sposób realizacji:

   - rozdzielenie zadań

   - zbieranie danych, ich analiza i interpretacja

   - praca w zespołach zadaniowych /opracowanie materiałów

   - analiza efektów pracy zespołów, wnioski

   - wyłonienie laureatów konkursu/ wystawa prac

   - przygotowanie i prowadzenie konkursu

   - przygotowanie wystaw

   - podsumowanie projektu

 

 Ewaluacja działań innowacyjnych:

- analiza dokumentów innowacji tj. mapy, zdjęcia, przekazy, teksty źródłowe

- wywiady z osobami zaangażowanymi w realizację innowacji

- obserwacja działań podejmowanych podczas innowacji

- ankiety ewaluacyjne

- raport